El propòsit és fer de Mataró un ecosistema d’equitat digital. Per concretar, s’han previst 2 itineraris, cadascun dels quals inclou diversos reptes: benestar digital i emprenedoria sostenible. Els equips hackers podran triar el repte que més encaixa amb les seves motivacions i experteses.
ITINERARI 1
BENESTAR DIGITAL
Busquem propostes que donin resposta a:
Repte 1.1 / Com la IA pot millorar les maneres d’ensenyar i aprendre?
Repte 1.2 / Com fomentem usos més responsables i crítics de les tecnologies educatives?
Repte 1.3 / Com impulsem una la digitalització sigui una font d’oportunitats per a tothom?
ITINERARI 2
FOMENT DE EMPRENEDORIA SOCIAL DIGITAL
Busquem propostes d'emprenedoria social en:
Repte 2.1 / Comerç i d’indústria local responsable i sostenible que aprofiti la força de la digitalització.
Repte 2.2 / Millora de l'educació a través de solucions digitals pedagògicament riques i accessibles a tothom.
Repte 2.3 / Feminismes digitals i tancament de bretxes socials a partir del lideratge comunitari
volem crear propostes concretes que:
· Generin propostes tecnològiques que connectin les persones, fomentin la creativitat i millorin l'aprenentatge.
· Involucrin tots els actors comunitaris i educatius, incloent-hi els estudiants.
· Celebrin la diversitat com una font d'innovació.
· Garanteixin la transformació social real, no només l’accés digital.
ET CAL INSPIRACIÓ?
Per si no saps per on començar...
ITINERARI 1
BENESTAR DIGITAL
Per començar: Què entenem per benestar digital, per aproximar-nos al concepte
https://equitatdigital.cat/labs/benestar-digital/
Com aprenem a (Des)connectar ? Un guia de guies amb enllaços a recursos i continguts
Learn to Check és un projecte educatiu i divulgatiu que vol reflexionar sobre la desinformació i acostar la verificació digital i l’educació mediàtica a tothom. https://equitatdigital.cat/projects/learn-to-check-educacio-mediatica/
ITINERARI 2
FOMENT DE EMPRENEDORIA SOCIAL DIGITAL
Promoció econòmica a Matarò > https://www.mataro.cat/ca/temes/promocio-economica/empresa-i-emprenedoria/empresa-i-emprenedoria
Oficina Mataró empresa > https://www.mataroempresa.cat/es/
Article: Les 100 emprenedores tecnològiques oblidades per la història > https://equitatdigital.cat/les-100-emprenedores-tecnologiques-oblidades/
Aquesta publicació és un recull sobre emprenedoria en femení http://www.ub.edu/xarxaempren/images/M_images/Pdfs/12donescrac_1-44.pdf
VOLS SABER-NE MÉS?
Referències que t’ajudaran a enfocar-te...
ITINERARI 1
BENESTAR DIGITAL
Repte 1.1 / Com la IA pot millorar les maneres d’ensenyar i aprendre?
Avaluació 4.0 vol testejar una solució d’intel·ligència artificial (IA) aplicada als processos d’avaluació educativa buscant explorar quins són els riscos i les oportunitats que permet la IA en l’educació. > https://equitatdigital.cat/projects/avaluacio_40/
Una guia que ofereix a tota la comunitat educativa una reflexió panoràmica en la intersecció entre la intel·ligència artificial (IA) i l'educació. > https://fundaciobofill.cat/publicacions/els-algorimes-a-examen
Repte 1.2 / Com fomentem usos més responsables i crítics de les tecnologies educatives?
I tu, ets digitalment responsable? Una rúbrica per a comprovar-ho https://xsieiceuab.involve.me/responsabledigital
Per orientar-te en els continguts > https://xsieiceuab.involve.me/responsabledigital-contingut
Descobriu les activitats educatives que proposen per fer a l’aula Common Sense Education > https://www.commonsense.org/education
I les famílies? Descobriu la guia Com descobrir recursos de qualitat https://www.educac.cat/families/com-escollir-recursos-digitals-qualitat-als-infants
Repte 1.3 / Com impulsem una la digitalització sigui una font d’oportunitats per a tothom?
Pòster de la missió d’equitat digita - per imprimir i penjar-ho a l’aula ;-) > https://fundaciobofill.cat/publicacions/com-impulsar-la-transformacio-digital-de-l-escola
https://equitatdigital.cat/wp-content/uploads/2023/02/EquitatDigital_Principis.pdf
Ajuda'ns a compartir la nostra missió de fer una digitalització educativa més ètica, justa i responsable. >https://twitter.com/intent/tweet?text=Missi%C3%B3%20-%20Equitat%20Digital%20https://equitatdigital.cat/%23missio&hashtags=EquitatDigital
ITINERARI 2
FOMENT DE EMPRENEDORIA SOCIAL DIGITAL
Repte 2.1 / Comerç i d’indústria local responsable i sostenible que aprofiti la força de la digitalització.
El projecte Bootcamps està centrat a ensenyar a persones alienes al món de la tecnologia, a dur a terme les funcions pròpies d’un programador> https://equitatdigital.cat/projects/factoria-f5-dotant-habilitats-tecnologiques/
El projecte Clab posa a disposició de tota la comunitat educativa casos d’èxit inspiradors, guies i orientacions pràctiques, promovent la democratització del coneixement sobre la temàtica maker vinculada a la circularitat.> https://equitatdigital.cat/projects/clab-circularitat-com-alternativa-real/
Cubelles APP de Comerç Local. Un aplicatiu innovador i senzill per a mòbils i tauletes, que també és accessible via web > https://www.diba.cat/web/atencio-als-ajuntaments/-/reconeixement-al-foment-i-la-digitalitzaci%C3%B3-de-l-economia-local-de-cubelles
La digitalització, l’economia circular i la descarbonització a Sant Quirze del Vallès> https://www.santquirzevalles.cat/ajuntament/lorganitzacio/grups-municipals/grup-municipal-junts-erc-am/308
Repte 2.2 / Millora de l'educació a través de solucions digitals pedagògicament riques i accessibles a tothom.
Desfake és un projecte educatiu per desenvolupar la capacitat dels estudiants d’avaluar críticament la informació que reben a través de les xarxes> https://equitatdigital.cat/projects/desfake-avaluacio-critica-de-la-informacio/
LearningML és una plataforma per a l’aprenentatge de l’aprenentatge automàtic supervisat, una de les tècniques més exitoses de la IA i que pretén cobrir aquesta manca d’eines per a l’ensenyament pràctic de la IA > https://equitatdigital.cat/projects/learning-ml-plataforma-daprenentatge-automatic/
Scratch Jr Tactile és un nou recurs educatiu inclusiu que permet a l'alumnat jugar i aprendre, o aprendre jugant, alhora> https://www.scratchjrtactile.org/
Recull activitats pràctiques de Tecnologies creatives endollades i desconnectades, centrades en Scratch i transversals> https://montessoritech.eu/montech-guide/
Repte 2.3 / Feminismes digitals i tancament de bretxes socials a partir del lideratge comunitari
L’entitat social que trenca estereotips de gènere en l’àmbit cientificotecnològic. ENGINY-era> https://equitatdigital.cat/enginy-era-steam/
Technovation Girls Catalonia és un concurs internacional de tecnologia i emprenedoria que cada any convida a nenes i adolescents entre 8-18 anys a crear una aplicació mòbil com a solució tecnològica a un problema social> https://equitatdigital.cat/projects/impacte-digital-amb-technovation-girls/
Matchimpulsa transversalment feminista per a la plataformització digital de l'Economia Social Solidària i Col·laborativa de Barcelona.> https://matchimpulsa.barcelona/
Jornada que es va celebrar el 18 de novembre de 2022 per donar visibilitat als referents femenins en innovació i emprenedoria del campus de la UAB > https://www.youtube.com/watch?v=pyY9Vwv52uE